Pages

Wednesday 17 June 2015

#BFFTripAsia to Krabi - Part 4

So ini part 4 juga merupakan hari ketiga aku di bumi Krabi Thailand. 

6 Mei 2015

- pakej ni mula tengah hari. Pakej ni 700 bath macam tu la untuk 7 islands package. Sebenarnya dia ada 4 islands juga, tapi harga lebih kurang so baik ambil 7 islands sekali. Kali ni kami naik Long Tail Boat. Gila seriau, dengan air tinggi berombak-ombak. Nak terbalik pun ya aku rasa. 7 islands yang dia bawa tu aku lupa apa, yang ingat Tup Island, Chicken Island, Poda Island dan lain-lain. Hehe~ 

Pakej ni siap dengan sunset bbq, mineral water sama buah buahan juga. Snorkeling. Tapi air dia tak sejernih air di Bamboo Island.



Sampai ke malam kami naik boat. Pastu ada ke patut dia suruh terjun memalam buta. Yang kekawan aku ni terjun la konon nak tengok ikan snorkeling manala nak nampaknya. Aku tak kuasa. Padahal bukan nak tunjuk ikan, nak tunjuk plankton. Bila kau kocak air tu, ada cahaya keluar. Gitu lah! Hahhaha.

Habis tu balik berlayarlah ke pengkalan, disajikan dengan hidangan abam api. Takda teruja sangat, dah biasa sangat aku tengoknya.

Balik hotel, kitaorang terus pergi makan. Sebab malas nak keluar-keluar lagi. Dengan baju basah-basah ni. HAHAHA. 

No comments:

Post a Comment