Pages

Wednesday 9 September 2015

Sesuatu Yang Pasti.

Umie cakap setiap pertuturan yang kita cakap,
cakapla yang elok-elok sebab saat kita sedang ucapkan ayat itu,
Allah swt perkenankan, macam mana?

Jika pertuturan kita baik, elok, sejahtera.
Alhamdulillah~ beryukurlah kita.

Tapi bagaimana jika pertuturan itu sesuatu yang mengaibkan?
Sudahlah dituturkan berbunyi hodoh, apa ntah lagi kalau ia terjadi.
Nauzubillah Min Zalik~

Tika dan saat ini, aku ucapkan yang baik-baik saja untuk diri aku sendiri, kawan-kawan, keluarga dan masa depan.
Ya masa depan, iaitu JODOH.

Jodoh yang aku harapkan, belum tentu di Luh Mahfuz ia milik aku dan jodoh yang aku tidakkan mungkin juga milik aku.

Orang - orang disekeliling aku, kawan-kawan baik aku semuanya mempunyai masalah berkaitan dengan cinta.

Yang jodohnya bertahun lama, akhirnya bakal zauj yang diidamkan bakal berkahwin dengan orang lain.

Yang ada percintaannya tidak direstui keluarga. 

Apa semua ini ujian-Nya untuk lihat apa kita boleh menerimanya atau tidak. Mampukah kita tahan, sabar dan redha dengan ujian sebegitu rupa.

Sedangkan aku sendiri masih bertatih untuk 'move on' dari luka dan cinta lama. Tapi rasa sedih, perit, sakit, bahagia, rindu, kasih, sayang itu susah untuk aku lari darinya. 

Malahan aku masih berharap tentang sesuatu yang tidak pasti.

Janji Allah itu yang terbaik. Berdoalah, solat mohon petunjuk.

No comments:

Post a Comment