Pages

Wednesday 3 June 2015

#BffTripAsia to Krabi - Part 1

Hai !
Sebelum ni aku taip blog guna handphone aku, tapi hari ni macam terpanggil untuk taip guna komputer. sebab rasa boring sangat. ok, aku nak cerita Tips to Krabi baby. Lets~

Sometimes unplanned trip is better than plan right? so aku dengan rajin diri check tiket to Krabi. Air Asia la ofcourse. So aku beli tix KUL - KBV, KBV - KUL - KBV  dan JHB - KUL , KUL - JHB. Kita skip bahagian beli tiketlah ok. kalau kau pandai cari, dapatlah harga murah. kalau rasa duit berkepok tak perlu susah susah cari tiket harga promosi. aku tak berkepok dan bernasib baik. tiket pun murah.

Percutian aku bermula dari 3 - 9 Mei 2015. Lama kan? Rasa seminggu ni tinggalkan rumah. Rindu umie sangat. Pada 3 Mei 2015, flight aku ke KL pagi, aku dah janji dengan Ksara (kakak kesayangan) sentiasa ada bila perlu, bila aku tak perlu dia. Dia takdalah. Tapi deep down aku harap dia tahu aku sayang dia. 

Touched down KLIA2, a bit jakun. Pasal never been there before. Sebelum ni KLIA memanjang. So tunggu Ksara ni, dia tak sedar aku dah sampai. Aku round la KLIA2 ni, dan tershopping before pergi holiday lagi. acaner? :P

Dia sampai, dia bawa kita pusing satu Putrajaya tu. Makan dekat Tasik Putrajaya, Pusing tengok Masjid Besi, Masjid Putrajaya, Jambatan Putrajaya, Pejabat PM Malaysia. Macam aku ni tourist dari luar Malaysia sangat tau. Jakun. Padahal dah pernah ja sampai Putrajaya tu. Sampai ke office Ksara sekali aku riki tempat. HAHAHAHA. 

Aku pergi IOI Mall dekat Putrajaya tu yang baru buka la juga. Pastu Amal (kawan Ksara) bawa kita pergi Taman China dan Taman Fantasi. Nasib aku baik, pasal aku dah rasmikan dulu event Floria Putrajaya tu. Sakan lah bergambar. Jom layan gambar~






Ok, ini baru mukadimah. Boleh tak nanti aku sambung lagi. malas pula. HAHAHAHAHA. seriously dari jam 8 pagi aku sampai KL, pastu pusing Putrajaya, lepak Teh Tarik Cafe, lepas tu jemput Syakina dekat Putrajaya Railway station. Balik rumah Ksara kul 12.30 malam aku pun tertidur. Jam 2.00 pagi aku bangun tuk bersiap. kita tunggu part 2 la ok? 



No comments:

Post a Comment