Pages

Sunday 21 June 2015

Seharian di Bandar Kluang.

Hari ni terpanggil nak cerita travel blog aku pasal Kluang. Aku dengan family aku ada sejenis penyakit yang memang kaki jalan. So kitaorang pergi Kluang hanya tuk cari breakfast pastu balik. Tapi kali ini spesial sikit pasal naik keretapi. Wehooo~

23 Mei 2015 (Sabtu)
- Lepas subuh, hantar adik lelaki aku dekat airport sebab flight dia jam 7 pagi. Pastu kitaorang tak boleh nak tidur balik. Duk terkebil-kebil. Dengan lantang terus aku suarakan cadangan jom kita pergi Kluang, naik train. Cadangan diterima.. 

8.00 pagi
- Pergi JB Sentral, hantar abah pat kastam terus kitaorang pergi tengok tiket. Ada, beli terus. Suruh Afiq park kereta. Tiket dari JB - Kluang RM 14. So beli 4 tiket. Seriously ini memang pertama kali kami naik train, umie aku paling teruja kalahkan si Fyna*satu-satunya adik perempuan aku*
Ni rupa tiketnya. KTM sekarang tak macam dulu kata abah aku. Sekarang smooth ja. Seronok. Dia ikut nombor gerabak. Kitaorang salah gerabak, siap tegur orang tu lagi tu tempat kitaorang. Sekali Afiq perasan terus "oh sorry, bai!" HAHAHAHA 

Tengok Umie teruja lebih nak turun pergi gerabak.
Teruja sangat. Afiq dah selalu naik. 

11.00 pagi
- Sampai ja stesen Kluang apa lagi, bergambar dulu. 

Makcik aku pun ikut juga dengan anak dia. Unplanned, diaorang naik dari Stesen Kempas.
Bodyguard of the day *peace*
Taknak kalah juga. Leuls~

Dah puas bergambar, nak sarapan dekat Kluang Railcoffee tu la. Sekaliii nahhh 
Sampai gitu sekali penuhnya orang. So kitaorang decide tak mau tunggu. So kitaorang memulakan misi berjalan kaki ke Bandar Kluang. Patah kaki, siap melecet kaki aku. Terus beli selipor 10 hinggit. Hahaha.

Dah sampai Bandar Kluang dalam 10 minit juga jalan, jumpa Kluang RailCoffee. Merasalah juga tekak ni. Roti bakar dia memang ngencess~ 
Nasi lemak ayam. Nescafe susu. Roti bakar. Aku punya~
Bandar Kluang
Stesen keretapi Kluang
Cerita tak habis disitu, nak balik Jb train pukul 7. Semua dah penat. Patah kaki pasal dah pusing Bandar Kluang dengan kudrat habis. Sopping lagi. So kitaorang decide balik naik bas ekspress. Dari stesen keretapi nak pergi stesen bas jalan kaki lagi adalah dalam 30 minit.

Bantai tidurlah dalam bas RM 10 tiket sorang, turun Larkin Sentral. Kereta kitaorang park dekat JB Sentral. So naik bas tambang RM 1.70 sampai JB Sentral.

Memang patah kakilah, tapi pengalaman tu seronok!!! Total expenses RM 300 untuk 4 orang. Termasuk makan, transport dan jajan la. Soping sikit.

Sekian. KeluangMen pun tak jumpa. Patah hati.

No comments:

Post a Comment