Pages

Wednesday 17 June 2015

#BFFTripAsia to Krabi - Part 6

Ok this is my last entry tuk Krabi. Sudahlah. Nanti muak pula. Yang lain biarlah dalam memori aku. Hehe~ 

7 Mei 2015 

- Flight balik aku jam 2.30 pm waktu Krabi. So sebelum pulang scooter, kami pusinglah cari makan tengah hari. Lupa nak cakap, sewa Scooter 200 bath, tuang minyak 50 bath. So 250 bath share 2 orang lah. 

Dari hotel ke airport kami naik Private van yang harganya memang 150 bath sorang. Tak kurang tak lebih. Tapi kena pandai pusing cari. Sebab ada jual mahal.


Alhamdulillah sampai bumi Malaysia around 6 pm macam tu la. Paling best, flight balik JB aku esok pagi, Anabella pun esok. So kita orang gamble tidur dekat airport macam gelandangan. Like seriously itu pengalaman baru. Nak merasa! HAHAHAHAHAHA.

So korang nak tahu tak berapa aku punya expenses dekat Krabi tidak termasuk tix flight dan hotel. Sebab tu semua dah bayar sebelum pergi. Aku tukar RM 500 sahaja sebelum pergi, tapi terkalah time shopping souvenirs. So tukar lagi RM 150. So total adalah RM 650.

Sangat jimat kalau pandai la. Baru style backpackers walaupun usung beg akademi fantasia. Tu mmg style aku! HAHAHHA. Tapi aku cukupla pergi sekali saja la. Takdanya nak repeat. Ok bai! 

Inilah food street di Krabi, makan ja la apa yang ada. hehe. teh ais Krabi memang terbaik. sedapppp gilaaaa!!!!




No comments:

Post a Comment